Tuesday 13 November 2012

Bagaimana untuk Mengurangkan Saiz Payudara Secara Semulajadi


Buah dada yang terlalu besar mengundang pelbagai ketidakselesaan kepada wanita termasuk masalah belakang dan lutut. Kerana ini, wanita mengambil langkah-langkah drastik seperti pengurangan payudara. Apa yang mereka tidak tahu adalah bahawa mereka boleh melakukannya dalam beberapa cara semula jadi. Berikut adalah bagaimana anda boleh mengurangkan saiz payudara secara semulajadi;

Tip # 1: Mempunyai diet rendah kalori

Wanita boleh mengurangkan saiz payudara mereka dengan mengamalkan diet yang rendah kalori. Memandangkan payudara terdiri daripada lemak, mengamal diet untuk mengurangkan lemak badan boleh mengurangkan saiz payudara. Pelan pengurangan lemak untuk satu badan harus dilaksanakan kerana ia adalah mustahil untuk mengurangkan lemak hanya dalam dada anda tanpa mengurangkan lemak di bahagian-bahagian lain badan anda.

Tip # 2: Latihan

Di samping berdiet, anda perlu bersenam untuk mengurangkan berat badan serta lemak badan untuk mengurangkan saiz payudara anda. Walau bagaimanapun, berhati-hati untuk tidak membina otot dada terlalu banyak kerana ini akan meningkatkan saiz otot bawah tisu payudara menjadikan payudara anda kelihatan lebih besar.

Tip # 3: Pakai Coli Sukan

Cuba untuk memakai coli sukan atau apa-apa constrictors dada yang lain. Walaupun mereka tidak boleh menyumbang kehilangan lemak pada payudara anda, mereka akan membuat penampilan dada anda secara semula jadi kecil.

Petua # 4: Bersedia

Runding dengan doktor anda terlebih dahulu untuk dia menentukan jika anda mampu melaksanakan regimen senaman. Bersenam apabila digabungkan dengan yang sihat, diet pengurangan lemak adalah sangat berkesan dalam mengurangkan saiz payudara. Senaman aerobik boleh membakar lemak dan anaerobik latihan membina otot tangan lain. Kedua-duanya akan memberikan penampilan yang lebih tona dan payudara yang sihat.

Tip # 5: Adakah senaman aerobik

Cuba lakukan beberapa senaman aerobik selama setengah jam sekurang-kurangnya tiga kali seminggu. Mana-mana senaman yang membuat kenaikan kadar jantung anda boleh dianggap aerobik. Kunci untuk membakar lemak anda adalah untuk mendapatkan kadar jantung anda sehingga kepada kadar sasaran kemuncaknya untuk seberapa lama yang anda boleh. Berjalan akan mendapatkan kadar jantung anda bangun dan berjalan pantas boleh menyebabkan kadar jantung anda sehingga lebih cepat ketika berjalan atas dan ke bawah tangga akan bekerja dengan lebih cepat.

Petua # 6: Cuba senaman anaerobik

Bersenam pada hari-hari ganti, melakukan senaman anaerobik dan muscle toning boleh membantu dalam mengurangkan saiz payudara. Senaman anaerobik melakukan apa-apa yang membina atau nada otot. Walaupun senaman ini tidak membakar banyak lemak, mereka meningkatkan pembinaan otot dan jisim otot lebih membakar lemak dengan lebih cekap. Tumpukan perhatian pada latihan yang membantu firma dan nada atas lengan, dada, abdomen serta otot dada. Menaikkan adalah salah satu yang paling biasa dan senaman yang paling mudah anaerobik untuk nada semua otot kumpulan utama. Melakukan ini dengan berbaring muka anda rata di atas lantai dan letakkan tangan anda rata terhadap tingkat ke bahu anda. Selepas itu, anda perlu mengumpul sehingga pada tangan dan lutut anda. Ketatkan otot perut anda semasa anda menjaga tubuh anda lurus. Sekarang, lebih rendah dada anda hampir ke tanah kemudian menolak diri anda kembali.

Terdapat cara yang benar-benar hebat untuk mengurangkan saiz payudara secara semulajadi. Semua yang anda perlu memberi tumpuan kepada adalah senaman. Juga, anda perlu untuk mengawasi diet anda sebelum ia terlalu lewat. Ini bukan sahaja baik untuk dada anda tetapi seluruh badan anda.

No comments:

Post a Comment